
Arbetsdagen lördag den 9 maj 2026
Ett 25-tal medlemmar slöt upp på Arbetsdagen. Det var vackert väder men blåsigt. Vi städade och röjde på badstranden för att förbereda att ny sand kommer att levereras den 15 maj. Vidare städades stranden vid hundbadplats och vid parkeringen samlades ris ihop till fyra eldningsplatser efter höstens röjning av sly. På grund av stark pålandsvind kunde vi inte elda utan det får göras senare när vädret tillåter. Bord och bänkar ställdes ut och hela hamnområdet kontrollerades och snyggades till. En vandringsstig mellan parkeringen och badplatsen är nu också klar. Prickarna har renoverats och kommer att sättas ut så fort vädret tillåter. En gammal stock (troligen från en stenkista) hade drivits i land i hamnområdet. Den vackra gamla stocken kommer nu att läggas upp på berget ovanför gistvallen. Efteråt blev det fika med grillad korv. Det blev en trevlig dag och fantastiskt hur mycket som blir gjort när man är så många.
Per-Olov kommer med grävmaskin den 15 maj och tillsammans med 5-6 medlemmar kommer badbryggor att läggas i och ny sand läggs på badplatsen.
Stort tack till alla som hjälpte till!
Hälsningar från Helena



